Optimizare OnPage: invata cum sa aplici cele mai bune practici de SEO in 2016

20 august 2016

Primele pozitii in rezultatele motoarelor de cautare asigura vizibilitate, trafic si economisirea bugetului de promovare. Daca ai scris un articol sau ai realizat un site web, te intrebi cum poti obtine o clasare cat ma buna. Iata mai jos cum si ce trebuie sa faci pentru a obtine rezultatele dorite.

Ce este optimizarea SEO OnPage

Google a evoluat de afisarea rezultatelor in functie de cuvintele cheie, la folosirea in 2016 a unor algoritmi complecsi precum Hummingbird, Rank Brain si Semantic Search, care pot intelege utilitatea continutului si interesul vizitatorului.

SEO sau Search Engine Optimization, defineste un set de bune practici pentru a obtine pozitii cat mai bune in rezultatele cautarilor.

Optimizarea OnPage: face referire la bunele practici pe care le poti aplica unei paginii din site, pentru a imbunatati pozitionarea dupa anumite cuvinte cheie.

Optimizare OffPage include strategii si tehnici de atragere a link-urilor catre site (backlink-uri), de pe site-uri relevante, intr-un mod cat mai natural.

In acest articol vom vedea factorii de optimizare OnPage si cum poti imbunatati paginile web pentru un clasament Google cat mai bun.


#1. Optimizarea continutului



"Pagina va fi descrisa de 80% dintre vizitatori ca avand un continut unic, util si de inalta calitate."www.moz.com/learn/seo


Stabileste cuvintele cheie
Stabileste o strategie prin care sa acoperi cuvintele cheie din domeniul tau. Optimizeaza fiecare pagina pentru 2-3 cuvinte cheie, foloseste inclusiv "long tail keywords", un sir de cuvinte pentru o cautare cat mai concreta si care poate obtine pozitionare si conversie mai bune.(ex cuvinte cheie: "optimizare seo", sir de cuvinte cheie: "optimizare seo pentru site-uri wordpress").

Include cuvinte cheie in primele 100 de cuvinte
Incepe primul tau paragraf captand interesul vizitatorului si inserand cuvintele cheie, sinonime sau cuvinte cu sens apropiat.Utilizarea cuvintelor cheie in primele 100 de cuvinte are un impact atat pentru utilizator cat si pentru motoarele de cautare, respectiv Google (Backlinko.com).

Realizeaza continut lung cu minim 1000 de cuvinte
Continutul lung obtine rezultate mai bune, iar acest lucru apare din doua directii: utlizatorul poate gasi informatiile de care are nevoie, petrecand mai mult timp pe pagina, distribuind sau revenind, in timp ce Google gaseste continut nou in care sunt incluse cuvinte cheie, sensuri si sinonime.

Foloseste sinonime sau cuvinte cu sens apropiat
Perioada cuvintelor cheie inserate in toata pagina, pentru modificarea rezultatelor fara a adauga valoare pentru vizitator a apus. Google poate intelege acum semnificatia textului scris. Utilizand texte sau idei cu semnificatie apropiata cuvintelor cheie vei obtine rezultate mai bune.

"Optimizarea SEO" are in mare parte acelasi sens cu "Optimizare site Google" sau "Cum sa aduci site-ul pe prima pozitie in Google".

Abordeaza si sugestiile GoogleGoogle pune la dispozitie sugestii pentru cautari in relatie. Abordand si aceste subiecte in pagina ta, poti realiza un continut mai util pentru vizitatori. Cu cat acest continut corespunde astaparilor vizitatorilor, cu atat vei obtine o pozitie mai buna.

Foloseste fonturi potrivite si paragrafe de 3-5 randuri
Foloseste subtitluri, propozitii scurte si paragrafe de 3-5 randuri. Utilizeaza un font placut si usor de citit, atat pe desktop cat si pe mobil. Astfel vei creste rata de parcurgere a textului si un sentiment placut pentru cititorii tai.

Include Link-uri spre alte pagini interne pot contribui la optimizarea altori pagini din cadrul site-ului adaugand link-uri catre ele. Astfel daca continutul unei pagini are legatura cu o alta pagina poti adauga un link catre ea. Include in ancora (textul pe care se da click) cuvinte cheie.

Include Link-uri spre surse externe: spre deosebire de anii precedenti in care a pune link catre un site extern nu costituia un factor de optimizare, in prezent a cita surse externe este un indicator bun pentru Google. In plus iti poti ajuta cititorii sa gaseasca mai multe informatii pe subiectul respectiv.

Utilizeaza titlurile H1, H2, H3
Optimizare titluri H1, H2, H3Titlurile sau Headings (H1-H6) sunt structuri HTML utilizate pentru a distinge titlurile de textul simplu asa cum este de exemplu un paragraf. Iata cum se folosesc:
H1 - este utilizat de obicei o singura data si poate include titlul paginii.
H2 - reprezinta subtitlul si poate include un sir de cuvinte cheie.
H3 - sunt incluse diverse titluri in relatie, categorii, intrebari frecvente.

#2. Optimizarea imaginilor

optimizare imagini seo
Optimizarea imaginilor are un rol deosebit de important, acestea aparand si in cautarile speciale pentru imagini cat si de a atrage si exemplifica continutul unei pagini.

Redenumeste imaginile
Include imagini sugestive si redenumeste-le in functie de cuvintele tale cheie. O imagine denumita "optimizare-seo-on-page.jpg" va avea rezultate mult mai bune decat folosind aceeasi imagine dar cu denumirea 8321_IMG.jpg.

Completeaza eticheta ALT
Aceasta eticheta reprezinta un atribul HTML important. In cazul in care imaginea nu poate fi redata in browser in acel moment va afisa informatiile din acest atribut ALT. De asemenea persoanele care nu pot vedea poza, vor avea cunostinta despre continutul acesteia.

Include doar imagini sugestive
Google poate estima cu precizie continulul imaginii, chiar daca nu exista denumire sau ALT tag. De aceea, utilizeaza imagini sugestive care sa sustina ideea principala din pagina. Foloseste imagini de calitate, iar daca vrei sa economisesti bugetul acceseaza 12 site-uri cu imagini de calitate gratuite.

Redimensioneaza si comprima imaginile
Redimensionare: pentru articole imaginile de 700-800px latime sunt de regula suficiente. Nu include imagini asa cum sunt luate din aparatul de fotografiat pentru ca vor incarca site-ul greu. Poti redimensiona simplu online pe picresize.com.

Comprimare: imaginile cuprind si informatiile legate de aparat, durata de expunere, obiectiv de care nu avem nevoie in mod normal. Acestea cresc dimensiunea in kb a imaginii cu pana la 50-70% incarcand inutil site-ul. Poti comprima imaginile tale folosind tinyjpg.com.

#3. Optimizarea informatiilor meta

optimizare imagini seo
Aceste informatii apar sunt incluse in tag-uri HTML si afisate in rezultatele Google, asa cum le vedem cand realizam orice cautare, respectiv: titlul, descrierea si link-ul. Mai jos le vom detalia pe fiecare in parte.

Optimizarea Titlului [meta title] pentru Google

"Meta title" este denumirea tehnica pentru tilul unei pagini. Acesta este folosit de motoarele de cautare, pentru a afisa rezultatele, fiind factorul de decizie pentru a vizita un site web.

Titlul are menirea de a fi cat mai concis si relevant pentru pagina pe care vizitatorul urmeaza sa o viziteze.
In general Google afiseaza intre 50 si 60 de caractere, tinand in fapt cont de latimea dispozitivului, avand un maxim de afisare de 512 pixeli. In titlu este recomandat sa fie incluse cuvinte cheie, sinonime sau care au acelasi sens, pozitionate cat mai la inceputul sau.

Din 2016 Google nu mai afiseaza cuvintele cheie din titlu in format bolduit, oferind vizitatorului decizia de a alege in functie de ceea ce este relevant pentru el.

Optimizarea descrierii [meta description] pentru Google
"Meta description" sau descrierea, este un atribut HTML folosit de motoarele de cautare pentru afisarea in rezultate. Poate contine aproximativ 150 de caractere, deseori imbinand cuvinte cheie cu formule atractive pentru a capta interesul vizitatorului si a-l deterima sa acceseze pagina.

Continutul trebuie sa fie relevant si diferit pentru fiecare pagina, Google depunctand continutul duplicat, chiar daca se regaseste in titlu sau descriere.

Optimizarea adresei URL
URL-ul sau Uniform Resource Locator, reprezinta o adresa unica ce poate avea aproximativ 2040-2080 de caractere. Acesta inlocuieste o adresa IP, intr-o adresa usor de citit si retinut de catre oameni.

Adresa poate fi diferita de titlul paginii, trebuie sa fie scurta si sa includa cuvinte cheie, sinonime sau sa ofere sensul cuvintelor cautate. Asa cum putem vedea si in primul exemplu, google ingroasa cuvintele cheie aflate in adresa URL a paginilor, fiind un bun semnal de clasificare.

Includerea de cuvinte cheie in adresa URL este benefica si pentru optimizarea SEO OffPage.

Concluzie:
Optimizarea OnPage constituie un set de bune practici pe care le poti implementa in fiecare pagina web pentru a obtine rezultate mai bune in motoarele de cautare. Acestea sunt usor de realizat, fiind necesar un minim de cunostinte de Web Design (afla detalii despre cursul HTML, CSS) sau diverse pluginuri SEO pentru WordPress.

Contribuie la rezultate mai bune pentru site-ul tau, o experienta mai buna pentru utilizatori si un internet mai util, iar Google va avea grija de restul.

Aboneaza-te la noutati

Aboneaza-te pentru a primi articolele direct in inbox-ul tau

Cursuri web design incepatori: vino sa inveti cum sa realizezi site-uri web, poti lucra de oriunde te simti creativ, pentru persoane din intreaga lume.

Cursuri Web Design Acreditate

870 Lei 1100 Lei

Durata 5 saptamani
Invata cum sa realizezi Landing Page-uri, site-uri de tip One Page, site-uri pentru companii si persoane.
Cursuri web design  

© 2016 DIGITAL SKILLS SRL
Registrul furnizorilor de formare profesionala a adultilor numarul 40/7082/21.10.2016
Bulevardul Unirii, Nr. 14, Sector 4, Bucuresti R.C.: J40/6400/2016, C.U.I.: 36031733, Capital social 200 RON. Telefon: 0730.664.580
Acest site foloseste cookies continuarea navigarii implica acceptarea lor Sunt de acord.

Invata cum poti seta $_COOKIES sau $_SESSION cu PHP si incepe cariera ta in programare web.

Vino la cursul de PHP+MySQL+WordPress